Скрипторий: Ritual - fortifying brew (player core 2)
Назад к списку всех объектов Player Core 2Как это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и удтвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
НЕТ ПЕРЕВОДАRitual - fortifying brew (player core 2)
Fortifying Brew
Ritual 5
Source Player Core 2
Cast 4 hours; Cost high-quality ingredients and brewing equipment worth 25 gp; Secondary Casters 1
Primary Check Crafting, Nature, or Society (expert); Secondary Checks Alcohol Lore (or related lore), Crafting, Society
Range 20 feet
You craft a large quantity of restorative drink, such as an invigorating tea, a refreshing ale, or a stimulative alchemical tonic. The ritual speeds along any natural processes to make the brew, such as fermenting fruit to make a wine. At the conclusion of the first 3 hours of the ritual, you produce enough brew for up to 10 people to drink, any of whom can be the secondary caster of the ritual. The brew must then be consumed over the next hour. There is no danger of the drinkers becoming drunk if the brew is alcoholic. Once that hour is completed, you and the secondary caster attempt your checks as normal.
Critical Success The brew is delicious and revitalizing. It casts a 4th-rank cleanse affliction, a 4th-rank clear mind, and a 4th-rank sound body on each drinker for each relevant affliction or condition, using your modifier for the primary skill check as the counteract modifier. Each drinker also gains 20 temporary Hit Points that last 12 hours and a +2 status bonus to saves against diseases and poisons for the next 12 hours.
Success As critical success, except drinkers gain only 10 temporary Hit Points, and don’t gain the status bonus to saves.
Failure You and the other drinkers are left with a sour taste— something went wrong with the brewing process.
Critical Failure Your attempt to craft the drink resulted in something more akin to a poison. You and the other drinkers become sickened 4 and can’t reduce the condition for 12 hours.
Heightened (+1) The temporary Hit Points increases by 2 (or 4 on a critical success).
Cast 4 hours; Cost high-quality ingredients and brewing equipment worth 25 gp; Secondary Casters 1
Primary Check Crafting, Nature, or Society (expert); Secondary Checks Alcohol Lore (or related lore), Crafting, Society
Range 20 feet
You craft a large quantity of restorative drink, such as an invigorating tea, a refreshing ale, or a stimulative alchemical tonic. The ritual speeds along any natural processes to make the brew, such as fermenting fruit to make a wine. At the conclusion of the first 3 hours of the ritual, you produce enough brew for up to 10 people to drink, any of whom can be the secondary caster of the ritual. The brew must then be consumed over the next hour. There is no danger of the drinkers becoming drunk if the brew is alcoholic. Once that hour is completed, you and the secondary caster attempt your checks as normal.
Critical Success The brew is delicious and revitalizing. It casts a 4th-rank cleanse affliction, a 4th-rank clear mind, and a 4th-rank sound body on each drinker for each relevant affliction or condition, using your modifier for the primary skill check as the counteract modifier. Each drinker also gains 20 temporary Hit Points that last 12 hours and a +2 status bonus to saves against diseases and poisons for the next 12 hours.
Success As critical success, except drinkers gain only 10 temporary Hit Points, and don’t gain the status bonus to saves.
Failure You and the other drinkers are left with a sour taste— something went wrong with the brewing process.
Critical Failure Your attempt to craft the drink resulted in something more akin to a poison. You and the other drinkers become sickened 4 and can’t reduce the condition for 12 hours.
Heightened (+1) The temporary Hit Points increases by 2 (or 4 on a critical success).